Bestnya sebab ada Hibah Takaful kenapa?

  




Alhamdulillah.. Alangkah baiknya kalau kita ada simpanan banyak untuk diwariskan.. ada banyak Harta untuk difaraidkan.. tapi itula dalam keadaan sekarang tak ramai yang boleh sediakan aset atau meninggalkan dana yang banyak buat ahli waris..

Tahukan anda? kini Hibah Takaful dapat membantu kita menyediaakan DANA setelah kita "pergi"..
Bagus ada dana yang kita tinggalkan.. selain membantu ahli waris atau keluarga nanti bila kita tiada.. dana ini juga boleh menjadi penambah pahala kita di "sana"..
Tau tak? Ramai juga yang ambil HIBAH TAKAFUL untuk Mak Ayah.. nanti bila mereka tiada DANA HIBAH tu.. anak2 guna untuk buat "WAQAF".. ada yang beli Tanah untuk Waqaf Masjid..
Alhamdulillah dengan dana yang agak besar mereka dapat bantu dengan BANYAK untuk Pembinaan Masjid.. Sekolah.. Tahfiz dan lain-lain..

Jom kita tengok mahal ke nak sediakan dana ni? lebih kurang camni jer..
Wanita umur 20-36 tahun, serendah RM56.25/sebulan.
Lelaki umur 20-36 tahun, antara RM56-RM74/sebulan.
Wanita umur 37-45 tahun, antara RM58 – RM93/sebulan
Lelaki umur 37-45 tahun, antara RM77 – RM125/sebulan
Yang umur 45 tahun ke atas pun ada juga semuanya RM120++ sahaja.

Melalui pelan Hibah takaful ni, wang pampasan hibah RM250K tu meningkat 10% setiap 5 tahun okeh. Jadi jika ambil waktu umur 40 RM250K, andai mati pada umur 70, waris atau penama hibah dapat RM400K. Alhamdulillah.. banyak tu macam2 perkara dapat diselesaikan.. macam2 sedekah dan jariah dapat dibuat.
Pelan ni juga ada cash value yang boleh dikeluarkan jika perlu atau bila tempoh matang nanti. Ada juga perlindungan tambahan lain seperti benefit kemalangan dan juga waiver, di mana kalau kena sakit kritikal, polisi ini jadi percuma. Terbaru, pampasan untuk sakit kritikal pun ada.. memang bterbaik!
Harga di atas tu untuk hibah RM250,000. Kalau untuk RM500,000 kita gandakan saja.
Ini adalah tawaran dari Pelan Takaful oleh Great Eastern Takaful. So nak tau lebih detail Kena contact sembang2 untuk maklumat lanjut dan harga yang lebih tepat.
Hubungi team kami yer:
Adilla Advisor Anda : 012 4506763
Zaki Takaful
Terbaik
: 014 2448999
Amat bagus sekurang2 setiap keluarga ada satu pelan Hibah takaful ni.
Anggaplah dana hibah ni sedekah atau jariah kita untuk orang-orang yang bakal kita tinggalkan. Kita nak tinggalkan duit yang banyak tapi tak mampu pula nak simpan duit banyak2.. Nak wariskan harta banyak2 untuk di faraid pun takde harta banyak. Jadi dengan ambil pelan Hibah takaful ini kita telah sediakan “harta segera” untuk ditinggalkan kepada orang yang tersayang.
Mudah-mudahan menjadi sedekah atau jariah kita hinga ke syurga.

Tahu tak? apabila kita mencarum atau melanggan TAKAFUL sebenarnya kita juga sedang "Menabung Pahala" kerana setiap Claiam atau benefit yang saudara2 kita buat untuk maslahah mereka.. kita juga ada saham pahala di sana dari tabung "Tabarruk" kita bersama 🙂

Comments