Dr Hafiz Sulaiman air mineral ke air ro pilihan sesuai

AIR TAPIS
----------------

Penyokong Air RO:
" Air mineral ni rosakkan buah pinggang! Terlebih mineral boleh rosakkan buah pinggang!"

* Pandangan saya: Kecuali buah pinggang kita dah rosak dan ada penyakit tertentu,  mineral yang sedikit itu tak akan rosakkan buah pinggang insha Allah 😊

.

Penyokong Air Mineral:
" Air RO ni kekurangan zat mineral sebab semua dia tapis!"

Update: Baru terbaca WHO report tentang risiko demineralised water! 🤔 hmmm..boleh nilai sendiri lah
World Health Organization : https://www.who.int › nutrientschap12

.

* Pandangan saya: Air bukan sumber mineral yang signifikan. Kita tak minum air untuk mineral tapi untuk H2O. Makanlah sayur dan daging..sumber yang padat dengan vitamin dan mineral.

..
....

Lebih penting, saya pastikan penapis air saya menapis:

1) Klorin, fluorida
2) Plumbum
3) Merkuri
4) Arsenik
5) Aluminium
6) Kadmium
7) Kromium
8) Besi
9) VOC : pestisid, petrol

.

Takmo gaduh-gaduh..pening-pening mana satu nak beli..Paling penting pastikan minum bila dah beli penapis air 😊

Pastikan juga minum air secukupnya. Banyak mana cukup? Sampai warna air kencing jadi jernih 😊
.

Pilih penapis selamat demi hidup sihat.

.

Dr. Hafiz Sulaiman
-Pejuang Kesihatan
.

p/s: Penapis mahal dalam gambar tu bukan penapis saya punya ye 😅

Comments