Kurma Olive House Berkualiti tinggi

Bersama CEO OLIVE HOUSE:
.
1) dalam industi kurma, terdapat 3 gred kurma. A,B dan C. Amat jarang importer ambil kurma gred A kerana harga mahal tetapi itulah pilihan Olive House. Gred kurma Olive House adalah gred A untuk kesemua kurma yg kita import.
.
2) apabila import, selalu pengimport akan menggunakan kontena biasa untuk
menjimatkan kos. Olive House menggunakan kontena sejuk untuk memastikan kurma yg diimport kekal berkualiti tinggi menjadikan kos agak tinggi sedikit.
.
3) kurma kita ada 3 kategori; ajwah, mabrum dan medjoul.
.
4) mabrum adalah dari pokok kurma barni. Saudi menamakan barni bagi kurma dari pokok buah kurma barni yg kering. Adapun basah namanya mabrum. Mabrum dan barni dari pokok yg sama. Kita memilih mabrum kerana rasa lebih enak dan semoga khasiat dari sabda nabi diperolehi;
.
«خَيْرُ تَمْرِكُمُ الْبَرْنِيُّ، يُذْهِبُ الدَّاءَ وَلَا دَاءَ فِيهِ».

Maksud: sebaik kurma kalian adalah barni. Menyahkan penyakit dan tidak ada penyakit dalamnya.
.
5) kurma medjoul diambil atas faktor rasa yg enak dan diminati. Terdapat satu lagi kurma yg kita cadang bawa masuk iaitu "sukari" tetapi memerlukan agen olive mempunyai peti sejuk. Itu yg paling famous. Sampai masa kita akan import.
.
6) kurma ajwah. Kurma ajwah juga dibawa masuk atas faktor demand dan rasa. Adapun ucapan berkaitan itulah kurma sebagaimana dalam hadis, saya tidak menganjurkan untuk agent olive house menjadikannya sebagai hujah. Ini kerana terdapat banyak keraguan. Sebagai contoh apa yg dinyatakan oleh dr faid: "kadar hasil tuaian ajwah lebih rendah dari yang berjaya dijual". Contoh
Hasil tuaian ajwah 100 tan tetapi yg dijual 1000 tan...ajwah dari manakah lebihan tersebut...marketing dan duit kekadang menjadikan manusia menipu. Jadi makan ajwah sebab khasiat kurma secara umum.
.
More info
www.facebook.com/QuranicFoods
www.OliveAsli.blogspot.com
WhatsApp 0175750810 Us Zaki
www.QuranicFoods.com

Comments